Dominion Voting Systems v USA žaluje Fox News za ohováranie. Spoločnosť podala na Fox News žalobu za ohováranie vo výške 1,6 miliardy dolárov, pričom tvrdí, že gigant káblových správ v snahe zvýšiť miznúce hodnotenie nepravdivo tvrdil, že hlasujúca spoločnosť zmanipulovala voľby v roku 2020. Súdny spor je súčasťou rastúceho počtu právnych žalôb podaných hlasujúcou spoločnosťou a ďalšími cieľmi zavádzajúcich, falošných a bizarných tvrdení, ktoré prezident Donald Trump a jeho spojenci šírili po Trumpovej volebnej prehre s Joeom Bidenom. Sťažnosti boli podané na spoločnosti Newsmax a One America News Network, ako aj na bývalého generálneho riaditeľa spoločnosti Overstock Patricka Byrna, ktorý je otvoreným podporovateľom bývalého prezidenta.


Dominion Voting Systems v USA žaluje Fox News za ohováranie


Tieto tvrdenia pomohli podnietiť výtržníkov, ktorí 6. januára zaútočili na americký Kapitol v násilnom obliehaní, ktoré si vyžiadalo päť mŕtvych, vrátane policajta. Obliehanie viedlo k historickej druhej Trumpovej obžalobe.

Dominion tvrdí, že Fox News, ktorá umocnila nepresné tvrdenia, že Dominion zmenil hlasy, „predala falošný príbeh volebných podvodov, aby slúžila svojim vlastným komerčným účelom, pričom vážne poškodila Dominion v tomto procese“, podľa kópie žaloby, ktorú získal The Associated Press.

“Na pravde záleží.” Klamstvá majú dôsledky, “uvádza sa v žalobe. “… Ak tento prípad nedosiahne úroveň ohovárania vysielateľom, potom nič.”

Spoločnosť Fox News už pred piatkovým súdnym sporom s Dominion podala štyri návrhy na zamietnutie ďalších právnych žalôb proti jej spravodajstvu. A kotva Eric Shawn v novembri vyslal rozhovor s hovorcom Dominion.

„Fox News Media je hrdá na naše volebné spravodajstvo do roku 2020, ktoré je najvyššou tradíciou americkej žurnalistiky, a budeme sa dôrazne brániť proti tomuto nepodloženému súdnemu procesu na súde,“ uvádza sa v piatkovom vyhlásení.

Vo voľbách 2020 nebol známy žiadny rozsiahly podvod, čo potvrdila celá rada volebných činiteľov v celej krajine – a dokonca ani Trumpov generálny prokurátor William Barr . Republikánski guvernéri v Arizone a Gruzínsku, kľúčové štáty bojísk kľúčové pre Bidenovo víťazstvo, tiež zaručili integritu volieb vo svojich štátoch.

Sudcovia zamietli takmer všetky právne výzvy zo strany Trumpa a jeho spojencov vrátane dvoch, ktoré predložil Najvyšší súd, ktorý má troch sudcov nominovaných na Trumpa.

Niektorí zamestnanci Fox News napriek tomu zvýšili falošné obvinenia, že Dominion zmenil hlasy pomocou algoritmov vo svojich hlasovacích prístrojoch, ktoré boli vytvorené vo Venezuele, aby zmanipuloval voľby pre zosnulého diktátora Huga Chaveza. Osobnosti vo vysielaní priviedli Trumpových spojencov Sidneyho Powella a Rudyho Giulianiho, ktorí tieto tvrdenia šírili, a potom ich rozšírili na rozsiahle platformy sociálnych médií Fox News.

Dominion v žalobe uviedol, že sa opakovane pokúšal nastaviť rekord, ale Fox News ho ignoroval. Spoločnosť tvrdí, že Fox News, sieť, v ktorej vystupuje niekoľko osobností podporujúcich Trumpa, vytlačila falošné tvrdenia, aby vysvetlila stratu bývalého prezidenta. Káblový gigant po voľbách prišiel o divákov a Trump a niektorí priaznivci ho považovali za nedostatočne podporujúceho republikána.

Advokáti Dominionu uviedli, že správanie Fox News sa výrazne líši od správania iných médií, ktoré o týchto tvrdeniach informovali.

“Toto bolo vedomé, vedomé obchodné rozhodnutie schváliť a zopakovať a šíriť tieto lži, aby si udržalo svoju sledovanosť,” povedal advokát Justin Nelson zo Susman Godfrey.

Hoci Dominion slúži 28 štátom, do volieb v roku 2020 bol mimo volebnej komunity do značnej miery neznámy. Teraz je široko zameraná v konzervatívnych kruhoch, ktoré milióny ľudí považujú za jedného z hlavných darebákov vo fiktívnom príbehu, v ktorom sa demokrati na celoštátnej úrovni sprisahali s cieľom ukradnúť Trumpovi hlasy, uvádza sa v žalobe.

Zamestnanci spoločnosti Dominion, od jej softvérových inžinierov až po jej zakladateľa, boli obťažovaní . Niektorí dostali vyhrážky smrťou. A spoločnosť utrpela „obrovskú a nenapraviteľnú ekonomickú ujmu“, uviedli právnici.

Jeden zamestnanec Eric Coomer agentúre AP povedal, že sa kvôli falošným tvrdeniam musel skrývať pred hrozbami smrti. Žaloval kampaň Trump , konzervatívnych mediálnych publicistov a konzervatívnych médií Newsmax a One America News Network.

Za tieto tvrdenia Dominion žaloval aj Giulianiho, Powellovú a generálneho riaditeľa spoločnosti MyPillow so sídlom v Minnesote. Konkurenčná technologická spoločnosť Smartmatic USA taktiež žalovala Fox News kvôli nárokom na voľby za podobnú sumu peňazí. Na rozdiel od Dominionu bola účasť Smartmatic vo voľbách 2020 obmedzená na Los Angeles County. Fox News sa rozhodla odmietnuť oblek Smartmatic.

Právnici Dominionu uviedli, že zatiaľ na Fox News nepodali žaloby na konkrétne mediálne osobnosti, ale dvere zostávajú otvorené. Niektorí z Fox News vedeli, že tieto tvrdenia sú nepravdivé, ale ich komentáre boli prehlušené, uviedli právnici.

“V Foxe sa to končí,” povedal právnik Stephen Shackelford. „Spoločnosť Fox sa rozhodla umiestniť to na všetky svoje mnohé platformy. Znovu ich odvysielali a znova zverejnili na sociálnych médiách a na ďalších miestach.“

Žaloba bola podaná v Delaware, kde sú obe spoločnosti registrované, hoci Fox News má sídlo v New Yorku a Dominion má sídlo v Denveri.


My len dodáme o čom už vie celý zinteresovaný svet, že voľby 2016 vyhral Trump podvodom, keď všetky hlasy Clintonky prehodili na Trumpa. Z toho, je jasné že tupé predikcie Simpsons sú rovnako vždy falošne, a akurát tak pre deti.
Dominion Voting Systems žaluje Fox News za ohováranie, Obama navštívil NIH-v Marylande  vo výskume eboly

To je zaujímavé aj preto, že Fauci kvikal dopredu pred inauguráciou, že za Trumpa vypukne epidémia, ale Fauci nebol s Obamom vo Wu-hane. Fotografia bola urobená, keď vtedajší prezident Obama navštívil NIH-v Marylande v roku 2014, aby sa dozvedel o jeho pokroku vo výskume eboly. Ostatní kontrolóri faktov sa zaoberali klamlivými tvrdeniami, že Obamova administratíva poskytla na virologický ústav Wu-han finančné prostriedky vo výške 3,7 milióna dolárov.

Support Your Local Fact Check

Potreby pre psov a doplnky

Potreby pre psov a doplnky


Do not believe *anything* until the Kremlin denies it™