Putinova propagandistická mašinéria beží na plný plyn, lebo pravda v Rusku prekáža všade. Kde inde ako v Adolfovom fašistickom Rusku Ivana Iľjina 🙂 Akurát neviem, prečo si náš GP a ani jediný slovenský debilný ruský trol nejde do Ruska vyskúšať slobodu slova a prejavu. Nejde “Lebo Putin” nepustí. Celý normálny svet vie aké zákony majú v Rusku proti všetkým možným protestom, končiacim iba krviprelievaním. Zastavte Ruskú propagandu na Slovensku, Výkričník! Kremeľská sračka!

Ruská propagandistická mašinéria beží na plný plyn, Pravda Rusku prekáža

V rusku kto protestuje proti vojne je po novom vlastizradca! Chodte na ruské weby Meduza, Novaja Gazeta tam si to prečítajte. Slovenkí rusofilní debili zase vysleli starú chujovinu, že za vojnu na Ukrajine môžu USA, lebo Irak, Lýbia, Sýria. Whataboutizmus. Toto môže vymyslieť len neonacistický idiot uhrík, kotleba, bláha, lebo ich voličská základňa je plná idiotov s max. základným vzdelaním.

Tento triumfálny článok sa objavil na stránke Ria Novosti, hlavnej ruskej štátnej online tlačovej agentúry, 26. februára. Vyhlásilo sa v ňom: „Rusko obnovuje svoju historickú plnosť, zhromažďuje ruský svet, ruský ľud – ako celok Veľkých Rusov, Bielorusov a Malých Rusov [predsovietsky výraz pre Ukrajincov]. Ukrajina sa podľa neho vrátila do Ruska. A veľký vodca KGBák Putin „bez kvapky zveličenia prevzal historickú zodpovednosť“ za toto „riešenie ukrajinskej otázky“.
Zastavte Ruskú propagandu na Slovensku, Výkričník!
Pravdepodobne bolo zverejnenie tohto posteru naplánované v dostatočnom predstihu, za predpokladu, že sily pána Putina vyhrajú rýchle a ľahké víťazstvo, a niekto ho zabudol zrušiť. V deň, keď sa objavil na mieste Ria Novosti, sa okolo Kyjeva, hlavného mesta Ukrajiny, rozpútali ťažké boje a ukrajinské sily odrazili ruských útočníkov.

Ria Novosti potichu stiahla oslavný článok zo svojej stránky; nebolo čo oslavovať. Po piatich dňoch vojny ruská vojenská zlyhala. Ruská štátna televízia to teda zamaskovala fikciou. Dmitrij Kiselev, televízny moderátor často známy ako „Putinova hlásna trúba“ a ktorý ovláda aj Ria Novosti, sa počas svojho dvojhodinového nedeľného večerného programu zdvojnásobil, pričom miešal hrozby voči nato s historickými ruskými nárokmi na Ukrajinu a fiktívnymi príbehmi o ukrajinských rozhorčeniach.

„Pouličné zverstvá sa na Ukrajine stali životným štýlom, rozbíjajú sa redakcie, podpaľujú televízne štúdiá a vypínajú sa televízne stanice. Teraz existuje nádej, že celá táto stredoveká nočná mora je minulosťou,“ hneval sa.

Dezinformačná séria KGBáka Putina naučená od Anropova teraz pracuje na plný plyn. Realita nech je prekliata: ruská armáda pokojne plní úlohu, ktorú jej hlavný veliteľ stanovil, demilitarizuje a „denacifikuje“ Ukrajinu; zničila 1 067 vojenských cieľov; Ukrajinskí vojaci sa vzdávajú, ale zaobchádza sa s nimi s veľkým rešpektom a starostlivosťou.

„Všetko bolo vynikajúce. Nikto nikoho nebil,“ povedal ruským kamerám jeden údajný vojnový zajatec. Vďační Ukrajinci vítajú ruské jednotky. Tí, ktorí nie sú, majú vymytý mozog.

Rusko nevedie vojnu, tvrdia KGBákovi ľudia, ale takmer nekrvavú vojenskú operáciu s cieľom oslobodiť svojich ukrajinských bratov od podlého Západu a jeho nacistických zástupcov na Ukrajine. Títo „nacisti“ sú neviditeľní a o to desivejší. Publikum nevidí ich tváre, pretože ide o beztvárnu masu s pochodňami, ale iba o ich obete, ktoré rozprávajú o zverstvách: „mučenie ľudí, lámanie rebier, pálenie, bodanie a bodanie, vytrhávanie zubov kliešťami a osočovanie ľudí. rozžeraveným železom, ohnivým železom, rozdrvenými lebkami, zmrzačením“, ako vysvetľuje pán Kiselev.

Opakovanie, pumpovanie hudby, kaleidoskopické montáže; Ruská televízia využíva celú škálu nástrojov na podnecovanie nacionalistickej nenávisti.

Stroj sa však snažil udržať realitu na uzde.

Kremeľ neurobil nič, aby pripravil verejnosť alebo svoje ozbrojené sily na najväčšiu vojnu v Európe od roku 1945. Celé mesiace im hovoril, že Rusko sa nechystá napadnúť Ukrajinu a fámy o západnom strašení.

Niektorí zajatí ruskí vojaci skutočne vyzerali, že majú dojem, že sa zúčastňujú na vojenskom cvičení, a boli prekvapení, že sa ocitli na Ukrajine.

Videá ruských vojenských strát sú vysvetlené ako falošné; ničenie, ktoré jeho sily spôsobujú mestám ako Charkov na východe, ako to spáchali Ukrajinci. „Pre tých, ktorí nepoznajú podrobnosti, je ťažké pochopiť, čo sa deje,“ povedal svojim divákom 27. februára upokojujúci hlas z ruského štátneho Channel One. Oveľa lepšie je použiť informácie z oficiálnych zdrojov, inak hrozí, že diváci budú klamať, uvádza sa v správe. “Tí, ktorí šíria takéto lži, chcú držať svet vo svojich rukách a ľudí v strachu.”

Správy o tom, že Západ uvaluje na Rusko tvrdé sankcie, že rubeľ sa zrútil, že úrokové sadzby sa takmer zdvojnásobili a že ruské lietadlá majú teraz zakázaný vstup do európskeho vzdušného priestoru, sa spomínajú len okrajovo. Niekedy je zasunutá medzi televízne reklamy na zahraničné dovolenky, rýchle platobné systémy, luxusnú elektroniku alebo dostupné hypotéky; všetko, čo bude čoskoro pre bežných Rusov ťažšie získať.

Realita však stále zasahuje. Záplava podpory Ukrajine z celého sveta a znechutenie z agresie Kremľa preráža bariéry propagandy. Aj keď bol mobilný internet spomalený, aby sa zabránilo výmene informácií, v Rusku sa šíria presné správy. nezávislá internetová televízna stanica tv Rain stále vysiela a rovnako aj rozhlasová stanica Ekho Moskvy. Novaja Gazeta, jedny z posledných ruských nezávislých novín, publikujú príbehy o vojakoch, ktorí ani len netušili, kam ich posielajú.

Yuri Dud, jeden z najpopulárnejších ruských vlogerov, napísal 28. februára svojim 5 miliónom odberateľov, že „Putin vtrhol na územie suverénneho štátu a vedie tam vojnu ruské ministerstvo obrany tvrdí, že ničí len nepriateľské vojenské ciele pomocou presné zbrane, ale na Ukrajine je podľa OSN už viac ako 100 mŕtvych civilistov, stovky zranených a viac ako 350 000 utečencov.

Nepripravení na rozsah vojny a jej dôsledky sú mnohí Rusi, najmä tí zo strednej triedy a vzdelaní, zdesení. Napriek riziku zatknutia alebo bitia obuškami sa protivojnoví demonštranti zhromaždili a pochodovali v niekoľkých ruských mestách. Za posledných päť dní bolo zadržaných asi 4000 ľudí, väčšina z nich je však rýchlo prepustená. Do boja sa zapojila medzinárodná hackerská skupina Anonymous. Spustila útoky odmietnutia služby na ruské štátne médiá a na mnohé z nich zverejnila odkaz:

„Vážení občania. Vyzývame vás, aby ste zastavili toto šialenstvo. Neposielajte svojich synov a manželov zomrieť. Je čas konať – vyjdite do ulíc!“

Začínajú sa ozývať herci, podnikatelia a dokonca aj niektorí politici. Oleg Deripaska, miliardársky priemyselník, zverejnil na svojom kanáli Telegram, keď vojna ubíjala hodnotu jeho podnikania: „Mier je veľmi dôležitý! Rozhovory sú potrebné čo najskôr.” Niektorí komunistickí poslanci povedali, že boli uvedení do omylu v súvislosti s rozhodnutím spred týždňa uznať samozvané republiky Doneck a Luhansk na juhovýchode Ukrajiny. To, čo považovali za spôsob, ako sa vyhnúť vojne, bolo v skutočnosti jej zámienkou.

Zatiaľ však nedošlo k žiadnej rezignácii úradníkov ani ministrov a Kremeľ sa teraz snaží udržať líniu obviňovaním kritikov z vojny z vlastizrady. “Je to ťažké obdobie v histórii nášho štátu, ale zjednotení všetko prekonáme,” napísal predseda ruského parlamentu Vjachelsav Volodin. „Postoj mnohých kultúrnych osobností, ktoré neodsudzujú neonacistov [tj ukrajinskú vládu] je neprijateľný.

Nie je to nič iné ako zrada ich ľudí a tých, ktorí sú zapojení do mierovej operácie,“ napísal.

Nie je jasné, ako dlho budú Rusi veriť tomu, čo im hovoria ich televízie. Pre niektorých je odmietnutie veľkej lži príliš desivá vyhliadka na to, aby o nej uvažovali.

A čím viac ľudí tuší, čo sa v skutočnosti deje, tým ráznejšie bude Putinova propagandistická dezinformácia spriadať nové lži a tým brutálnejšie sa môže správať k tým, ktorí hovoria pravdu o tom, čo robí Ukrajine a Rusku.

Zastavte Ruskú propagandu na Slovensku

Potreby pre psov a doplnky

Potreby pre psov a doplnky


Do not believe *anything* until the Kremlin denies it™